Etichete

luni, 4 februarie 2013

Ciocolata de casa


De cate ori ni se face dor de gusturile din copilarie? Ieri, zi de weekend, mi-am deschis pofta de ceva dulce, pentru mine dar si pentru cei din casa. Cine isi mai aminteste gustul ciocolatei de casa, facuta de mama sau ciocolata de casa pe care o cumparam de la magazin in vremurile de demult? Stiti, uneori ma apuca aceste nostalgii si simt gustul copilariei din inghetata Polar, bomboanele Amandine, etc ...
 Asa ca, la treaba. Am amestecat cu multa pasiune ingredientele, incepand cu apa (100 ml) si zaharul (150 g), romul (intensificat aroma atat cat ne dorim) si ca sa-i adaug o nota de iarna am adaugat si un varf de lingurita de scortisoara, la foc mic pana am legat siropul.
Am cernut 450 g lapte praf,  20 g cacao iar printr-o ploaie fina le-am adaugat in siropul racit.
Am pus folie in doua forme dreptunghiulare pentru a pregati compozitia pentru racit. Of, si a trebuit sa astept 4-5 ore ca sa o pot savura.
 Deasupra am presarat migdale prajite. 
Asteptarea a meritat.